reklama

„Ženská“ lekárka

Spoznala som ju, keď som mala málo cez dvadsať. Pracovala v poliklinike, kde som to mala z práce dve minúty, nebolo čo riešiť. Časom k nej začala chodiť aj moja sestra a priateľka. Vždy bola svojská. Raz u nej v ambulancii hral džez, inokedy Bach. Okrem vyšetrenia a predpísania liekov sa vždy veľa pýtala. A pamätala si. „A ešte vás chlapi počúvajú?“, reagovala na moju mužskú redakciu. „Sestra, už ordinuje sama? A tá priateľka, čo odišla do Nórska, je spokojná? Pozdravte ju.“ Vídali sme sa len párkrát za rok. Ak si takto pamätá každú pacientku, to je teda pecka, vravela som si.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

„Ste tehotná,“ povedala len čo som sa objavila vo dverách. „No, neviem to ešte úplne isto...“, zaváhala som. „Vidím to na vás, žiarite!“, doplnila s obrovským úsmevom než som si stihla odložiť. „A budú dve? No teda, máte sa na čo tešiť,“ pridala o pár mesiacov. „Ja som z dvojčiat, mám brata. Aj vy čakáte chlapca a dievča? No, budete to mať ťažké. Ale aj oni, o pár rokov,“ pridala po niekoľkých mesiacoch. Moje návštevy u nej vtedy získali ďalší rozmer. Na pozadí tónov klasiky či experimentálneho rocku mi začala dávať k dobru príbehy zo života zmiešaných dvojčiat. Ale nielen to. Začala mi rozprávať o ich pocitoch. Aké to je, keď ste celý život, od prvej svojej bunky, vždy s niekým. Aký je boj o pozornosť rodičov, ako sa cítia dvojčatá oddelené a prečo tak túžia byť spolu. Keď vyrastú, že ich prvé lásky sú veľmi komplikované a keď vzťahy nefungujú, je skvelé mať istotu dvojčaťa, no je nemožné ostať sám... Po rozhovoroch s ňou mi ostáva poriadne veľa námetov na rozmýšľanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Niečo sa mi tam nepáči. Uvidíme,“ odhalila pred časom zdravotný problém. „Ale to vyriešime, neplašte sa,“ zafungovala rovno ako terapeutka. Ako jedna z mála lekárov, s ktorými prichádzam do styku, mi po slovensky a podrobne popísala, čo sa deje a aké sú možnosti. Nechcela ma ovplyvňovať. Len mi vysvetlila, čo bolo treba, aby som sa vedela rozhodnúť. Robila a robí to tak vždy. Akceptuje, že nie každý pacient má lekárske vzdelanie a pritom má dar nevysvetľovať akoby som bola malé dieťa.

„Nekašlite na prevenciu, buďte lepšia ako ja.“ „Dôležité je byť spokojná. Prijať samú seba.“ „Športujte a počúvajte svoje vlastné telo.“ „Od rána do večera tu stretávam samé ženy. A verte, všetky hovoria, že chlapi sú a budú –a najpodstatnejšie na svete sú deti.“ „Netreba mať milenca alebo frajera. Treba byť vyrovnaná s vlastným životom.“ Vídam ju tak raz za rok. V bielom a pekne upravená je krásna a zdá sa mi, že vôbec nestarne. Vždy ma dokáže prekvapiť inou hudbou. A už nie som zaskočená, ako veľa si o mne pamätá, aj o ženách okolo mňa, ktoré vyše desať rokov nevidela. Vyšetrenie u nej sa stalo druhým plánom. Vždy sa teším hlavne na stretnutie s ňou. Mám šťastie. Táto dáma pre mňa dáva presný zmysel a význam spojeniu „ženská“ lekárka.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu