reklama

Sama

Do najbližšej samoobsluhy to máme dvesto metrov. Voláme ju príručná špajzka. Raz cez cestu, pekne cez priechod. Už by možno mohli občas aj deti samé, navrhla som pred časom mužovi. Prečo nie, po drobnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Prvý nákup sa nevydaril. Prišla domov a v ruke žmolila päť eurovku, ktorou mala zaplatiť: „Dala som citrónku na pult, ale zabudla som na oddeľovač. A tak to pani predavačka pridala k nákupu toho uja predo mnou. No a on povedal, že to nevadí a nech si ju vezmem aj tak,“ hovorila ticho cez vzlyky, na lícach slzavé šmykľavky. Nakúpila síce, ale nie tak ako treba. Ani druhý nedopadol najlepšie. „Musím sa vrátiť, chýbali mi peniažky,“ zadychčane vysypala zo seba medzi dverami, kým mi podávala kocku masla. „Dve eurá ti nestačili?“ „Ešte 49 centov povedala teta predavačka.“ Jasné, nerozoznáva cenovky ani veľkosť a ja som to neodhadla... Na tretí raz to vyšlo. Hrdá priniesla domov puding. Drobné som jej nechala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Mami, nezabudla si niečo?“, pýta sa keď sa vrátim z veľkého nákupu. A veru občas zabudnem. Vyskočí a už je obutá. Vytiahne svoju peňaženku a pozorne počúva, kde to nájde. „Veď keď nebudem vedieť, opýtam sa,“ a už je von z dverí.

Toto sú presne chvíle, keď si vravím, že vek sa nemeria rokmi. Prvý zub má každý, prvé kroky robia deti v podobnom čase. Ale je iné stráviť prvú noc sami bez rodičov. Alebo ísť sami do školy či na nákup. Sami napísať svoj prvý list, vyhrať svoj prvý športový zápas, absolvovať prvý koncert. Ako rýchlo rastú... O pár mesiacov ju možno budem posielať nielen po drobnosti. Je to príjemné a pohodlné. Ale je v tom aj trocha smútku. Za bábätkami a detstvom, keď sme im boli rukami, nohami, očami. Už sú veľkí, vzdychneme si podchvíľou. A každý deň, keď nielen my chceme byť s nimi, ale oni stoja o to isté, je čím ďalej tým väčším sviatkom.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu