reklama

Sušienky

Stála v prievane podchodu, zhrbená, zababušená v teplom kabáte a čapici. Pred ňou na zemi škatule s rukou popísanými slovami - čaje, bylinky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V tej úplne vzadu naľavo boli hrubo pletené vlnené papučky a teplé ponožky. Ak by som ich robila ja, boli by menšie a jemnejšie. Ale tieto neboli pletené s cieľom potešiť oko, tieto nepatria do čižiem. Pasujú do nevyhriateho domu, takého, čo máva v zime často vykúrenú len jednu miestnosť, ktorá býva kuchyňou, spálňou aj obývačkou naraz. V druhej škatuli boli vysušené byliny a z nich namixované čaje. Tiež také robievam. Potom ich v dózach alebo zašité v jemnej tkanine darujem priateľom. A v tretej škatuli mala starká naviazané kytičky zo suchých kvetov. Maličké levanduľové, väčšie z červených bobúľ a zmiešané bielo oranžové. Jednoduché byľky z malej záhradky, niektoré vyrastené možno len náhodou. Tie kvety nepoznám. Ani ich neviem vypestovať. Keď som včera kúsok od tohto podchodu stretla priateľa, presne takú kytičku držal v ruke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zastavila som sa pri babičke, túto si prosím. Euro päťdesiat, povedala. Drobné na výdavok lovila z plastového vrecka. Vráskavými rukami vyťahovala mince, ešte viac sa skláňala, aby oči dobre videli. Keď sa nám dotkli ruky, jej bez rukavíc bola teplejšia ako moja. Jemná a vráskavá, rovnako ako jej tvár. Pozrela sa mi priamo do očí. Prajem vám pekný deň. Keď sa usmievala, na lícach sa jej naskladala láskavosť a úprimnosť.

Vracala som sa o štyri hodiny rovnakou cestou. Už tam nebola. Možno ju vyhnal prievan. Ale radšej si budem myslieť, že odišla, lebo všetky škatule už mala prázdne.  

Obrázok blogu
Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu