reklama

Iná hudobka

„Keď to bude dobre na šupu, stačí, keď zahráš dva riadky.“ Učiteľ dvihne obočie, dieťa prikývne. Fúkne do flauty, maximálne sústredená. Nadychujem sa za ňu, svrbia ma prsty a jemne nimi hýbem, hrám spolu s ňou. Robí to aj chlapček na stoličke vedľa mňa, má hodinu po nás. Rovnaký pocit mám aj keď som na hudobke s druhým potomkom. Zaťahujem v duchu ťažký akordeón, keď ho vytiahne až do konca už je ťažké ho stlačiť späť. Občas s malými chodíme na hodiny, aby sme vedeli čo a ako majú cvičiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

„No super! Tak to bolo parádne. Len ten prvý nádych nedržv pľúcach, lebo potom sa stane vieš čo? Háb,“ nadýchne sa teatrálne učiteľa zadrží dych, „a prsk, prsk, prsk, prsk – a zrazu sa potrebuješnadýchnuť znovu a ešte je tam ten starý vzduch,“ vyfučí a rýchloskúsi ďalší nádych, nahlas, aby jeho márna snaha vyznela. „A nestíhaš, už trebaďalej hrať. Jasné?“ „Hej,“ prikyvuje cez smiech malá. „Tak poď.“ Sojka priložík ústam flautu – ale nedá sa pokračovať. Učiteľ ju rozosmial, nevie saupokojiť. Smejú sa nahlas obidvaja, aj ja a ďalší malý hráč. Učiteľ sazabáva, aj deťom je dobre. Až po chvíli konečne odťukaný tichý takt, nádych –a ide sa na to. Doznie ďalšia etuda. Rozhodne nie perfektne. „Viešprečo?“, pýta sa učiteľ. „Lebo kde bol palec?“ „Vysoko.“ „No a ešte?“„Ešte mi ušiel na začiatku vlak a potom som dobiehala.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úplne inak sa tá moja dcéra rozpráva s učiteľom, nežsom sa kedysi ja. Aj mňa v hudobke učila mladá pani učiteľka. Ale sedela sompred ňou strnulo a bála som sa prehovoriť. Ťukala ma občas ceruzkou pohánkach prstov a vyčítala mi dlhšie nechty, potom som si ich po ceste naklavír vždy dokonale obhrýzla. Tu sa učiteľ na hodine s deckami zabáva.Majú svoj žargón, svoje vtípky. Nemazná sa so žiakmi. Je prísny, náročný, dáva tohomalej na cvičenie až až. Ale – ostal chlapcom. Počuť to vždy, keď im sám hrá naflaute alebo hmká melódiu. Sám zo seba sa smial, keď zabudol noty nakorepetíciu. Je milý, keď napodobňuje falošné tóny. Cítim, že ho tie deckábavia. A malá sa na hodiny teší. Rada s ňou chodím, aj mne je na nichdobre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už teraz hrajú moje deti lepšie, ako kedy vedeli ichrodičia. Ak im to vydrží som si istá – bude to aj vďaka učiteľom.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu