reklama

35-ročný dôchodca

„Modelky? Tie sú na tom ešte dobre. Keď sa dobre zapíšu a potom vydajú, sú za vodou." Kamarát je počítačník. Čo presne robí netuším. Nerozumiem tomu. Keď som sa pokúsila o neumelú lichôtku, že jeho schopnosti nebudem mať ani za tri životy, zasmial sa. „No vidíš. Ale aj tak o dva tri roky už môžem ísť do dôchodku." Má tridsať päť. „Programátori a IT experti dlho nevydržia."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

„Už teraz nestíham za chalanmi, čo končia vysokú. Vedia viac a rýchlejšie spájajú." Vôbec to nehovorí rozladene. Iba vecne, ako to už technici majú. „Veď to stále môžeš dobehnúť, nie?" „Na chalanov, čo deň aj noc sedia pri kompe už nikdy nebudem stíhať. Mám rodinu. Už nemôžem týždeň nevyjsť z izby a jesť len prinesené pizze." „Tak čo budeš robiť? Môžeš učiť?" „Neviem. Asi. Alebo budem robiť to, čo viem, aj keď už nie špičkovo."

Vždy som si myslela, že najrýchlejšie starnú tí, čo sa živia telom. Športovci, tréneri, modelky. A najpomalšie ľudia, ktorí vedia niečo poriadne. Rukami alebo hlavou, ale naozaj dobre. Ale evidentne som si myslela zle. 35 rokov nie je tak neskoro naučiť sa niečo nové. Či to bude poriadne, je otázka. „Bavia ťa tie počítače stále?" „Nič iné ma nebaví viac." To je asi kľúč. Hlava, ruky, telo. Informácie, záhradnícka lopatka, klaviatúra, skúmavky, mastičky. Je jedno, čo koho živí ak to robí rád. Kamarát to vie: „Človek nemusí byť celý život najlepší z najlepších. Do dôchodku je ďaleko. Nebudem sa už snažiť dobehnúť mladých. Skôr snažiť sa o to, aby som do roboty ešte dlho chodil s chuťou."

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu