reklama

Káva

Na stolčeku stáli dve šálky s kávou. Cez okno kaviarne dopadalo nízke podvečerné svetlo, mriežkované cez záclonu a krásne teplé pod ňou. Z jednej strany stola pán vo svetlom obleku. Oproti nemu pani, vedľa na kresle kabelka a klobúčik. Pozerali sa von oknom a občas usrkli z jemného porcelánu. Sedela som pri stolíku vedľa, čakala a čítala si knihu. Všimla som si ich náhodou, ale odkedy som ich zbadala, bolo mi ťažko na nich nepozerať. Okolo seba mali bublinu pokoja a pohody. Vôbec sa nerozprávali. Asi na niekoho čakajú. Možno na dospelé deti. Alebo priateľov z mladosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vôbec spolu nehovoria, uvedomila som si po chvíli. Aj tak vyzerajú spokojne. Noha cez nohu, opretí, uvoľnení. Je im dobre. Stará škola, pomyslela som si. Keď chodia do kaviarne ľudia mojej generácie, nemá to takú gráciu. Pri káve stále niečo riešime, gestikulujeme, rozprávame. Nevieme čo s rukami, ktorým niekedy chýba cigareta. Hľadíme na hodinky, pohrávame sa s cukrami. Obzrela som sa po kaviarni po mladších. Presne tak. A ešte stále kontrolujeme mobily vyložené vedľa kľúčov od auta.

Po chvíli sa pani zľahka dotkla pánovej ruky, potom svojej hrude a hlavy. Pán jej odpovedal takisto posunkom. Usmiali sa na seba. Aha. Preto spolu nerozprávali. Pán vstal a prešiel na druhú stranu stolčeka, aby odsunul dáme stoličku. Ona narovnala lyžičku na podšálok, vzala si klobúčik a kabelku. Dvihla sa, otočila sa a na muža sa usmiala. Keď odchádzali, išiel pol kroka za ňou. On trochu zhrbený, ona vystretá, malými krokmi na nízkych podpätkoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj my raz budeme pre mladých stará škola. Ktovie, či budeme vyzerať aspoň sčasti tak elegantne. Možno to nie je vekom. Možno je v našich dňoch niekedy len príliš veľa slov.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu