reklama

Ruky

Každý, kto zbadá jej ruky, si ich zapamätá. Dlhé štíhle prsty sú doma na klaviatúre, rovnako ako so skúmavkou v ruke. Rada hladí ruky iných. Ako lekárka sa často dotýka aj nepekných a boľavých rán. „Je to len koža," zvykne hovoriť, keď robí s niečím veľmi špinavým, „to sa umyje". Jej dotyk nikdy nie je len tak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Jeho ruky mi vždy pripadali trochu špinavé. Aj umyté vyzerali, akoby z nich teraz pustil lopatu. Zhrubnuté kúsky kože pod prstami, nechty aj po vyčistení trochu zanesené. Nenosil žiadne ozdoby, veď by ich zničil a možno by sa aj zranil.

Ľavačka, ktorej niečo chýba. „Najmilšia Mary, práve som si odfaklil palec. Dostal sa kam nemal, tá brigáda na píle bol asi blbý nápad. Ešte stále sa klepem, dali mi nejaké lieky, pozerám na bielu ofačovanú guču a nechce sa mi veriť, že keď ju dám dole, nič tam nebude..." Už sú to roky, čo som dostala od neho list. Z ruky bez palca si teraz už robí žarty. Zabáva ňou deti smejkom nakresleným na kýpeť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jemné, vráskavé, papierovo biele a priehľadné s jemnými žilkami a bruškami prstov členitými do jemných varhančekov. Keď nimi vyťahovala štrúdľové cesto alebo do nich brala ihlu pri štopkaní, mávala som pocit, že sa to nepatrí. Také ruky určite mávali princezné. Tie varhančeky zdedila jej vnučka aj prapravnuk, môj syn. Aké zvláštne veci sa dedia.

Nechty ohryzené na kožu, okolo pravého palca boľavé zádery. Hnedé plôšky na boku ukazováka a prostredníka. Ruky nepokojného človeka. Často v nich držal cigarety a kolu, občas pohárik whisky. Ruky prezrádzali, že zďaleka nie je taký suverén, ako sa tvári. Stávali sa neobratnými, keď do nich vkĺzla dlaň dievčaťa. Možno preto, že to nebolo to správne dievča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klop, klop, klop, klop, ozve sa v telefóne hneď po pozdrave, zas je pri počítači. Jemné ťukanie v pozadí, ako rýchly jarný dážď. Robia ho výrazné, dlhé, pestrofarebné nechty s nalepenými kamienkami. Čo dva týždne nové, vždy prekvapivo extravagantné. Výstavne hebké spakručie, voňavé dlane a pestré prstene. Človek, ktorý ju nepozná neuverí, že do takých rúk pasujú aj pletacie ihlice, misa plná cesta alebo záhradná lopatka.

Stretávame a lúčime sa. Niekto s nami kráča dva týždne, iný roky alebo aj celý život. Ruky sú ako vône. Veľa si ich pamätám. Aj podľa toho rozoznám, čo pre mňa tí ľudia znamenali.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu