reklama

Stopy

Otvorím dvere do nočného bytu. Nechcem zažínať, svietim len mobilom. Na botníku kresba žraloka a potápača alebo možno rybára. V kuchyni na linke vedľa nedopitých šálok ďalší papier, postavička princeznej. Na gauči v obývačke rozhodená deka, pod ním detské papuče. Chcem ísť malých aspoň pohladiť v spánku, keď už som ich nezastihla hore. Au! Lego postavička policajta zapadla po hre do medzery pod dverami, snáď som ju nezlomila. Pohladím malého, aby som sa dostala k drobke musím podliezť deku prichytenú na operadle stoličky. Parádny bunker si vyrobili. V kúpeľni sa im zas podarilo pokvapkať dosku pastou a pri umývadle vyrobiť mláku. Po ceste do spálne zavadím pohľadom o tatov ruksak a na kresle rozhodené ponožky. Stopy. Všade, kam pozriem. Veľakrát sa pre neporiadok zlostím. Ale teraz ma v stíchnutom byte privítal namiesto ľudí. Znamená, že je tu všetkým dobre, toto miesto patrí im.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

A spomeniem si na iný byt spred veľa rokov, byt mojej babičky. Nepamätám sa, že by niekedy nešila. Vždy mala niečo nastrihané, našpendlené, pripravené na dokončenie. V koberci pred veľkým zrkadlom zapadnuté špendlíky, na nábytku kúsky nití alebo maličké útržky látok. Na polici nožnice, vždy poruke meter, obrázky z časopisov, strihy. Jediný raz to všetko zmizlo. Keď odchádzala do nemocnice. Musela tušiť, že je to vážne. Babička vtedy všetko dokončila a odpratala. To, že stopy zmizli, že po nej nič nedošité neostalo, som si uvedomila až oveľa neskôr.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Papieriky od sladkostí, roztrúsené farbičky, nedojedený tanier, rozhodené oblečenie, pod stolom drobčeky. Tak často ma hnevajú. Vybavujem si babičkinu tvár. Nech je tých pohodených hračiek, neodložených misiek a rukavíc na radiátoroch veľa. A dlho.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu