reklama

O poverčivosti

Od štedrého stola nevstávať, aby sme sa nemuseli v ďalšom roku s nikým rozlúčiť. Do peňaženky šupinka z kapra, pod obrus do rohov stola pár drobných a na Nový rok šošovicová polievka. To preto, aby bola na rok hojnosť a dosť peňazí. Aby bol rok zdravý rozkrojiť jabĺčko tak, že má uprostred hviezdičku. Plus na vianočné sviatky žiadna zavesená bielizeň a na Nový rok rozhodne nejesť hydinu, aby šťastie neuletelo. Moje babičky boli oveľa menej poverčivé ako ja, ale zdedila som po nich vianočných a koncoročných povier pomerne dosť. Neviem, kde sa ich všetky dozvedeli a vždy som sa čudovala, ako si ich pamätajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

„Prosím, choď kúpiť šošovicu", poprosila som ráno manžela. Na čo? No na novoročnú polievku, aby sme nemali chudobný rok... Počúvala som vlastné slová a akoby som počula babičku pred rokmi. Musela som sa usmiať. Ani strukoviny, ani rybie šupinky hojnosť do domu neprinášajú. Tak ako zabitý pavúk alebo čierna mačka nenosí smolu. To sú len reči. Tie reči však roky premenili na čriepky spomienok - na úžasnú pohodu voňavej kuchyne a teplého bytu babičiek, ktoré som milovala. Na krásny čas s nimi, na ich schopnosť zmeniť aj ten najobyčajnejší deň svojou láskou a vľúdnosťou na malý sviatok. Povery čas zmenil na zvyky, ktoré sa stali milými - tým, že patrili práve k babičkám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viem, že povery sú len slová. Ale aj tak pre istotu občas urobím tfuj, tfuj, tfuj, klopem na drevo a nezabíjam pavúky. A určite uvarím tú šošovicu.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu