reklama

Sveter

Dopletala som rukavice a veľmi som sa tešila, ako ich darujem. Boli z posledného klbka, čo ostalo z vlny na sveter. Tmavosivý s veľkými vzormi a veľkým rolákom - na chlapa. Aj tie rukavice boli také. Na veľké mužské ruky, s dlhšou manžetou, aby pod ne neťahalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Keď sveter a rukavice rozbalil, rozžiaril sa. Nikdy predtým ručne pletený sveter nemal. Položil ho na stôl, vyzliekol si veľký čierny, ktorý kúpil v obchode a obliekol ten nový. Poďakoval sa, čierny zložil - a podal mi ho. „Viem, že sa ti páči," povedal. „Tak si ho nechaj. Ja mám teraz aj tak krajší." Rada som prijala. Vyzeral na mne trochu ako minišaty, ale bolo v ňom teplo. Okrem tých svetrov nás spájalo príjemné kamarátstvo, ktoré nikdy neprerástlo do vzťahu s rizikom zaľúbenia sa a možno aj sklamania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O niekoľko rokov neskôr som stretla iného muža. Keď sme sa videli po prvý raz, mala som oblečený veľký čierny sveter. A on - presne ten istý v zelenom. Ešte veľakrát sme si ich obliekli spoločne. Svetre rokmi zmenili fazónu a aj móda ich odsunula na okraj, dostali sa do kategórie pracovné. Montérky nosí oveľa častejšie ako ja a tak časom k zelenému zdedil aj môj čierny sveter.

Predvčerom ho nechal prevesený cez gauč. Malí sa tam podvečer usadili. Asi ťahalo. Prechádzala som okolo - a vedľa seba zbadala sedieť dva hríbiky opreté plieckami a zakryté veľkým čiernym svetrom. Už je ich.

Žije štvrtý život. Získava štvrtú vôňu. Darovaný zo srdca, nosený s láskou. Už nie je krásny, ale stále hreje rovnako.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Až mu závidím. Niekedy by som chcela byť ako ten starý sveter. Na nič neodpovedať, nič neriešiť, nekomplikovať, nerobiť. Len existovať. A hriať tých, ktorí o to stoja.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu