reklama

Jump Trampolina

Toto je prvá konferencia, kde som si počas žiadnej prezentácie nezapla počítač. Obedujem a dochádza mi, že takéto zvláštne zhromaždenie ľudí zažívam asi prvý raz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Od rána počúvam, prečo robiť dobré a užitočné veci, ktoré menia svet okolo, prečo robiť veci pre iných. Hovoria ľudia, ktorých zaujímajú bicykle a snažia sa, aby sa na nich jazdilo v mestách bezpečnejšie. Ľudia, ktorí majú radi prírodu, chcú robiť a robia kultúrne projekty, programy pre mladých, učia ľudí vidieť ulice ako verejné priestory. Upratujú, vlajočkami značkujú psie exkrementy a rátajú ak index zahovnenia sídliska, dávajú na chodníky krabice s legom a nechávajú ľudí spontánne opravovať diery alebo piknikujú pri hausbótch. Robia to nielen pre seba. Robia to - vznešene to znie - vo verejnom záujme. A hovoria iným ako na to a prečo sa nebáť. Tristo lístkov na túto konferenciu vypredali za tri dni.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia, ktorí tu hovoria, hovoria jedno - všetko sa dá. Je možné robiť všeličo, ak viem, čo chcem, veľmi mi na tom záleží a nie som na to sám. Občas je to boj, narážanie na úrady, odmietnutia, ale stojí za to bojovať a skúšať. Lebo všade sa nájde niekto, kto sa zachová ako spojenec a poradí a pomôže.

Prečo to robíš - pýtajú sa ich občas známi. Ľuďom z biznisu sa to dosť ťažko vysvetľuje. Vete - lebo to treba a vidím v tom zmysel - niekedy veľmi nerozumejú. Veď to neprináša peniaze. A je to kopa starostí. To hej. Ale aj vyčistený trávnik, nové cyklocesty, za darované starinky kúpený zájazd deťom z detského domova. A to nie je málo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V treťom sektore, neziskovkách, sa nedá zarobiť. Aj to počúvajú. No, asi nedá. Ale je pravda, že tí ľudia, ktorí v nich pracujú nežobrú a starajú sa - o seba a o iných. A motivácia? Asi najvýstižnejšia odpoveď: „Čím viac TSND za minútu počúvam, tým viac mám pocit, že do toho chcem ísť. TSND znamená to sa nedá. A mňa baví vysvetľovať im a dokazovať, že sa to dá."

Jeden môj priateľ sa riadi heslom: Zarábam peniaze, aby som mohol robiť aj veci, ktoré mi nič nezarobia. Aktivity musia byť v rovnováhe. Vtedy svet funguje. Často na tie vety myslím. Obzerám sa na Jumpe okolo seba. Nie je na Slovensku málo ľudí, ktorí to vidia rovnako. A áno. Vtedy svet funguje.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu