reklama

Darček

„Prerušenie! Nemáme medveďa. Tak bude namiesto neho žirafa, dobre?" Mám čo robiť, aby som sa nerozosmiala. „Dobre, veď to má tiež štyri nohy. Môže byť žirafa." „Ho ho ho, čo robíš, človeče, zabil si mojich najvernejších sluhov", hrmí hlbokým hlasom medveď - žirafa - Julka. Vedľa nej sa chichoce Matúš. Jeho kráľ vykukuje z roku scény, cúva pred divým zverom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pred chvíľou ma deti usadili na gauč a dotiahli divadielko. „Tamtadadá! Vitajte! Táto rozprávka sa volá O zakliatych kniežatách!" Pred scénou tancuje jeden z hlavných predstaviteľov. V ruke namiesto taktovky šíp od nového luku. Tato má dnes narodeniny a nie je doma. K tradičným kresbičkám zbojníci chystajú na večer špeciálny darček. Živé predstavenie. „Ty nám teraz, maminka, pomôžeš, dobre? Najlepšie keď si sem sadneš a budeš náš divák." Tak som divák. A po desiatich minútach tuším, že asi budem „naživo" pri odovzdávaní musieť byť trochu aj rozprávač...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hra je dosť komplikovaná. Okukali ju v Habakukoch a očividne sa páčila. Koktanie, jasanie ani vítanie nemá konca. To sa malým dobre pamätá. „Nemáme orla," konštatuje hlavná scenáristka. „Tak vezmi toto, to bude lietať," radí spolutvorca. Na pozadí lesa sa objaví bábka fialovej kravy Milky. „Ty budeš čert. Lebo ja som kráľ." „Nie, to budem ja." „Ja budem." „Ja budem. A už poď lebo to nedohráme." „No dobre. Tak ja budem princezná." „To predsa budem tiež ja...", šepkajú si chvíľami predstavitelia. Treba vymeniť les za mesto. „Prerušenie! Radšej bude stále les, dobre?", vysvetľuje herečkin hlas spoza scény. „Čo si šiši?", reklamuje šeptom brat. „No ale keď to budem meniť, spadne mi bočná stena, ty múdry! Tak mi ju poď držať." Les sa teda mení na mesto a aby sa divák nenudil Matúš dáva hudobnú vložku - „tim ti di dáááám".  

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

„Mami, Matúš tam nechce dať to smiešne knieža, aby to bolo aspoň trochu smiešne! A zasa tu nie je!" Ani divadlo nerozhodilo deti z ich bežných rolí. Julka hrá sústredená, aj teraz je cieľavedomá, dôsledná. Matúš odbieha, každú chvíľu ťahá Julkinho kráľa za bradu alebo sa plazí pred javiskom a vyškiera sa. „Poď sem!", prísne káže režisérka. „Ale keď sa tam tlačím a nemám stoličku!" „Tak si ju vezmi. No. Vidíš. Tu máš draka, budeš ryba."

Ja stále vymýšľam čo by som po tých rokoch manželovi darovala. Už to bolo predplatné na Playboy, masáže, voľné poukazy na jazdu na trojkolkách a strelnicu, lístky na koncert aj rodinné tričko. Toto však nemám šancu tromfnúť akýmkoľvek dospeláckym darčekom. Hoci - neviem, kto si tento darček užil viac. Či tato, keď videl výsledok s trochou mojej rozprávačskej pomoci. Alebo ja, ktorá som so zakliatymi kniežati a malými ochotníkmi prežila absolútne neopakovateľnú rozprávkovú hodinu.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu