reklama

O pokore

Býval vedľa mojich babičiek, ich balkóny delila len tenká sklenená priečka. Cez ňu som ho občas zazrela ako kŕmi svoje obľúbené holuby. Inak som ho skoro nikdy nestretla. Von vychádzal málo. Tie holuby boli dôvod, prečo babičky občas „hubovali". Oni si chcú na svoj balkónik dať vychladiť piškót, ale sa nedá, lebo tie potvory od suseda sa doňho hneď pustia! Nemali by ste, hovorili mu občas poza tú sklenenú prepážku. A čo už by som potom z toho života mal, odpovedal drobný pán Žváček s hrsťou plnou zrna.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Najviac som z neho poznala jeho maličkú ruku. Vždy na Vianoce, keď sme čakali pod stromčekom, sa zrazu otvorili dvere na našom byte (to mu babičky vždy požičali kľúč), spoza dverí vykukla ruka v bielej rukavičke (prababičkinej, s čipkou), zazvonila zvončekom a zmizla. Potom sa v otvorených dverách už objavil len kôš s darčekmi. Tušili sme, že to nie je žiadna nadprirodzená bytosť, čo k nám zvoní. Že je to drobný sused sme zistili až v dospelosti.

Raz takto okolo sviatkov sme sa s babičkou vracali z nákupov a suseda stretli na chodbe. Babička mu navrhla, nech si príde po cukroví. Dávala mu ho zabalené v peknej škatuli, on sa v našej kuchyni ošíval, nevedel, kam pozrieť. Začala mu želať pekné sviatky a ďalší rok, zdravie a šťastie. A on jej odpovedal: „Viete, ja si zo všetkého najviac želám pokoru. Lebo keď ma niekedy opustí, keď niekedy zabudnem, Pánboh mi to hneď pripomenie. Keď zabudnem aké krásne je byť zdravý, hneď sa nachladím. Keď som spokojný, že sa mi niečo darí a myslím si, že som majster sveta, pokazí sa mi drahá práčka alebo pripáli obed. A keď si myslím, že môžem o všetkom rozhodovať, just sa mi najmilší holúbok nevráti na kŕmenie. Pokoru si želám. Aj vám. Aby nám Pánboh nemusel pripomínať."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stála som na prahu kuchyne a pozerala na dvoch starých ľudí, ako si trasú rukou a s úplným pochopením si pozerajú do očí. Pokoru vám želám, aj ja vám. A nech nám to zdravíčko dobre slúži.

Ten deň babička nasypala holubom aj náš parapet. 

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu