reklama

Povolanie chlapec z dediny

„A ty si murár?" Asi sa pýtam naivne. Mladík sa usmeje. „Nie, som automechanik." Obraciam sa na jeho brata: „A ty?" „Ani ja. Elektrikár." Ani sa na mňa poriadne nepozrú, chcú, aby rohy boli poriadne rovno. Chce sa mi spýtať, kde sa to tak naučili: stenu vybúrať a na správnom mieste podoprieť, murovať a omietať a elektrinu správne potiahnuť, vymaľovať, lešenie postaviť a všetky možné ostatné práce, ktoré ani nevidím. Ale spýtam sa až svojho muža o chvíľu cez obed. On ich pozná dlhšie. „Naučili. Veď sú z dediny."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Stretla som takých, veľakrát. Vždy ma to poteší. O Picassovi sa s nimi neporozprávam, jeho podpis poznajú len z kapoty auta. Ani derivácie by asi nevyriešili. Ale. Vedia naostriť nôž, presne porátajú koľko dreva treba na dlhú zimu - a aj ho narúbu, opravia si spojku na staršom aute a zvládnu vykvasiť dobré slabšie víno. Namontovať práčku im trvá štvrť hodiny, doma majú police, ktoré sami vyzerali a navŕtali. Vedia, kedy treba pozbierať zemiaky z poľa a či už nie je neskoro zasadiť paradajky a aj čo najlepšie zahojí zodreté mozole.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ešte jednu vec som si všimla. Ani jeden z nich nemá na ruke obrúčku, prekážala by. Ale o svojich ženách hovoria pekne a hlas im pri tom vždy trochu znežnie.

Musím si dať záležať. Ako správni chlapci z dediny vedia aj to, ako sa varí a chutí správny guláš. Tak nech si ja, dievča z mesta, pred nimi neurobím hanbu :)

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu