reklama

Vrchnáčik

Po prvý raz mi napadlo „to je zvláštne", keď si na brannom cvičení vytiahli tie deti z batôžka ploskačku. Dve okaté dievčatá a chlapec s kostnatým zápästím a vystúpenými kolenami. My ostatní sme mali kadejaké gumené fľaše a termosky, oni takú, ktorú som vtedy ešte nepoznala. Páčilo sa nám, že bola uzavretá hnedým plastovým vrchnáčikom, všetci sme sa z neho chceli napiť. Len učiteľky sa mračili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vravelo sa, že deti sa striedajú v tom, kto donesie otcovi z krčmy v džbáne pivo. Pár dní po brannom nám v noci niekto strkal do zámku kľúč a potom strašne búchal a kričal. Bol to sused, otec tých detí. Myslel si, že to je ich byt a bol tak namol, že neveril mojej mame, ktorá ho spoza zatvorených dverí posielala o dve poschodia nižšie. A ešte si pamätám, ako raz naši utekali pomáhať jeho žene. To najnutnejšie obviazali a rýchlo volali sanitku. Bola som ešte malá, neviem, čo sa presne stalo, ale rozprávali sa potom polohlasom o pití a bitke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomienka na tú rodinu mi úplne vyfučala z hlavy. Nemala tam prečo ostať, prekryli ju iné.

Včera som bežala dažďom od auta rýchlo pod strechu. Míňala som lavičku, na ktorej pololežal chlapík. Aj keď bolo dosť chladno, mal len košeľu a nohavice, pofŕkané, verím, tým dažďom. Driemal. A v ruke držal ploskačku s hnedým pohárikovým vrchnáčikom. Neviem, kde ju vzal. Myslela som si, že také sa už nevyrábajú.

Niektoré veci preskakujú desaťročia. Nielen veci, ale aj smútky, bolesti, démoni, príkoria, jazvy... ktoré nechávajú.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu