reklama

Do auta

Aký je toto hrad? A ako sa volá tento kopec? Ideme tade už stý raz, ako to, že si to nepamätáš? Mamka od volantu vyčítala, ja som sa hnevala - čo sa ma pýta na také veci, mňa zaujíma kniha, ktorú čítam alebo debata so sestrou, nie nejaké kopce... Veľa  sme sa nacestovali, medzi Svidníkom, kde sme bývali a babičkiným Brnom. Asi toľko, ako teraz najazdia moje deti, keď ideme zo Šamorína k babkám na východe. A vôbec, keď bývate kúsok za Bratislavou a kopu priateľov a záujmov máte tam, to sa človeku často stane, že ide autom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Rozprávky. Spievanie. Maškrtenie. Hranie sa. To všetko nám skracuje cestu. Ale najlepšie teraz pomerne nové - hry do auta. Všetkým nám robia radosť a zatiaľ ich nemáme plné zuby. A mňa teší ich vymýšľať.

Koho si myslím? Myslím si rozprávkovú postavičku. Ostatní sa musia pýtať a prísť na to, kto je v mojej hlave. To nás baví najviac. A aj nám to ide. Do troch minút už drobci uhádnu aj Vlka od Zajaca, či priateľa morskej víly Ariel malého červeného Kraba.

Ako kto robí? Zrátali ste niekedy, koľko zvukov zvierat poznáte? Ani ja to neviem. Ale zistili sme, že ak sa striedame všetci štyria, vydržia nám od Šamorína po Slovnaft na kraji Bratislavy. A... Hm... Neviete náhodou ako robí, zebra, ťava a žirafa? A hroch? Lebo zvieratá by aj boli... len o nich asi málo vieme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koľko z ktorej farby? Čo všetko je žlté? A čo môže byť modré? No naschvál. Kto dá viac ako desať rôznych vecí? Naša hra je, že sa striedame a kto už nevie, vypadáva. A fakt nie je ľahké sa udržať in.

Koho máme radi? Nikdy som neskúšala porátať, koľkých ľudí poznáme. Rodina, kamaráti, známi z blízkeho aj ďalekého okolia. Dávame mená, opisy. Super, ako dlho ich vieme vymenovávať.

Cesty autom sú teraz skvelé. Deti nefrflú, nepýtajú sa každý kilometer „už tam budeme?". Nekňučia a veľa sa smejú. Pomáhajú si aj sa snažia byť lepšie než to druhé. Skúšajú si pamäť, predstavivosť. Že sme s tými hrami nezačali už dávno :)

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu