reklama

Radosť, čistá radosť

Ani neviem, či keď som bola malá, túžila som po kolobežke. Asi nie. Kolobežky si z toho času vo výkladoch obchodov si vôbec nepamätám. Mala som trojkolku, potom bicykel, časom väčší a ešte neskôr aj poriadny. Plus skúsenosť s kolieskovými korčuľami. Bolestný pád a po ňom korčule mesiace zatvorené v skrini. Nakoniec som ich darovala. Dodnes si vybavujem, čo som cítila, keď som asi pred desiatimi rokmi po prvý raz videla niekde v zahraničnej reklame malú striebornú vecičku s dvoma drobnými kolieskami. Jéj! Takúto by som rada!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

A potom som zrazu cestovala do Rakúska. Mala nejaké peniaze. A v jednom obchode ju zbadala. To je ona! Priviezla som si ju vysmiata domov. Priateľ na mňa pozeral s pochybami: „Čo s ňou chceš robiť?" No čo, napríklad na nej jazdiť do práce... A raz som aj išla. Spotila som sa ako kôň a nohy ma boleli ešte asi týždeň. Na dlhé cesty, moja, spoločníčka nebudeš, ukladala som ju na pár ďalších týždňov do pivnice.

Zistila som, že kolobežka je vlastne dosť nepraktická. Keď na nej človek ide, potrebuje úplne rovný terén. Inak sa namaká ako blázon a poriadne vytrasený. Na hrboľoch a výmoľoch riskuje, že koliesko prejde, ale prostredná časť sa zadrhne, nasleduje prelet cez riadidlá a rozbitá brada, prinajmenšom. Okrem toho vodič kolobežky musí mať prázdne ruky. Akákoľvek záťaž výrazne znižuje stabilitu. Malé kolieska sú stavané na krátke trasy, rýchlosť rozhodne nedosiahnete ohurujúcu a kopce sú úplne e-e.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nejaký čas to vyzeralo, že kolobežka bola len výstrelkom, ktorý nevyšiel. Ale vedela som, že jej chvíľa príde. A veru. Šamorín má pomerne dobré cesty aj chodníky. Žiadne kopce. Z jedného konca na druhý odhadom päť kilometrov. Presne na toto mesto moju kolobežku kedysi navrhli a vyrobili!

A tak si to teraz - v pokročilej dospelosti - obe užívame. V dni, keď mám pocit, že mi chýba pohyb. Keď mám len niekam rýchlo zabehnúť. Keď treba dohoniť deti na bicyklíkoch... Vtedy ju schytím, odrážam sa striedavo oboma nohami, svištím mestom a užívam si. Radosť, čistú radosť.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu