reklama

Bez Oskara, no a čo

Závidela som vždy kamarátom, ktorí mali filmy zo svojho detstva. Hoci sa tam triasla kamera, zábery sa začínali a končili v pohybe a časť bola navyše neostrá. My sme nikdy nič také nemali. Aj tých pár fotiek naši opatrovali v súkromí škatule, aby ich od nás uchránili, neukazovali ich veľmi často.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Keď sa mi narodili malí, vypýtala som si od mamky videokameru. Sprvu sme nakrúcali odušu. Po roku vznikol film, nevedela som z nakrúteného materiálu zostrihnúť menej ako dvadsať minút. Malí majú päť rokov a presne toľko filmov o deťoch už máme. Ich najčastejší diváci - práve deti.

Po prvý raz zazreli nejaký úryvok už veľmi dávno, ešte nevedeli hovoriť. Fascinovane sa postavili pred počítač a hľadeli - na malé detičky. Kúpu sa, jedia, skúšajú chodiť, maznajú sa s krstnou. Nevedeli sa odtrhnúť a keď sa film skončil, pýtali si ho ešte raz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pustíš nám film o bábätkách?" - sme odvtedy počuli veľakrát. A nechcú pekný zostrih podhratý, s efektmi. Chcú surovinu, čo najdlhšiu. Nevadia im čudné strihy a nepodarené zábery. Zabávajú sa a smejú a musím im pri tom rozprávať aké to bolo, keď boli malí. Vedia, že sa pozerajú na seba a pritom im to nejde to hlavy - že toto sú ony. Ešte nepoznajú silu času. 

Dávam si záležať na tom, aby som vždy zostrihala to, čo nakrútim - aby to neostalo len na zázname, ktorý si nikdy nikto nepozrie. Filmy o bábätkách, teraz o deťoch, neskôr budú o školákoch. Možno športovcoch, tanečníkoch, zatiaľ nevieme. Ani nezbadáme a budeme točiť maturity. Oskara tie filmy nikdy nedostanú. Aj tak sú najkrajšie.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu