reklama

Mama má byť...

... mäkká - povedala mi priateľka Petra, keď som bola tehotná. Vravela: „Keď ju objímeš, nesmie ťa tlačiť. Máš mať pocit, že mama je všade, že sa do nej môžeš celá ponoriť. Má ťa pritúliť a tebe je v nej vždy bezpečne."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

... pekná - povedalo moje kŕstňa Alica, keď malo asi šesť rokov. „Moja mamka je pekná, každá maminka má byť pekná, najkrajšia na svete." Aj ja som si to myslela o svojej, keď som bola malá. A myslím si to stále. Žiadna žena nebola krajšia, než mama. A nehovorím o tvári bez vrások a bezchybnom tele.

... voňavá. Mliekom. Dobrým nedeľným obedom a sladkými koláčmi. Bublinkovým šampónom po večernom kúpaní. Jemnou vôňou čerstvo vypratých šiat. A potom sa k nej drobci pritúlia a povedia: „Maminka, ty si krásne voňavá." Najkrajšia lichôtka na svete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

... trochu oškretá a neumyteľne špinavá. Aspoň občas. Aby nebola iná, než malí zbojníci. S modrinou od behania za loptou, škrabancom z lapania detí, keď lozia po strome. S hnedými škvrnkami na nechtoch od oberania čerešní. A modrým fľakom na zápästí od spoločného maľovania obrázkov.

... často ako encyklopédia - vyžadujú malí skoro každý deň. „Maminka, prečo cibuľa štípe?" „Ako sa cvičí kung fu?" „Podľa čoho vieš, že dnes bude pekne?" „Ako sa volá tento gormit?" „Vieš nakresliť veveričku?" „A čo urobil Ježiško také zlé, že ho ukrižovali?"

... usmiata - povedal môj muž veľakrát bez slov. K takej mame sa pekne vracia, rozpráva sa s ňou, radí, mazná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... flexibilná - zhodujú sa známi. Odviezť? Nakúpiť? Vybaviť? Zorganizovať? Zohnať na poslednú chvíľu? Jasné, spoľahnite sa.

... zábudlivá - hovorím si sama. Čo po tom, že večer malí hnevali? Že neposlúchli a nechcelo sa im upratovať? Že vystrájali bez miery a zas som musela kričať? Je ráno, všetko je preč, začína sa ďalší deň. „Dobré ráno, zbojníčkovia," sa nedá inak než s úsmevom. Pre krajší deň ich aj môj.

... neporiadna - hoci babička by sa so mnou asi pohádala. Ale - je lepšie práve teraz nevysávať, lebo sa skrývame. A teraz varíme s deťmi, číže múka je všade, cukor je všade, tvaroh sa vykydol, vajíčko rozbilo... A čo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... silná - vravia moje priateľky. Lebo - lebo to tak musí byť, aj keby stokrát nechcela.

A ešte... Mamy vedia. Ešte by sa toho našlo veľa, veľa.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu