reklama

Piata torta

Milujem ruky od múky, keď pod nimi vzniká niečo dobré. Dnes to nie je koláč, ani slané drobnosti. Dnes je to torta. Ráno sme do škôlky odniesli zopár maškŕt pre kamarátov, popoludní bude tá najväčšia čakať na stole. Už po piaty raz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Tá prvá narodeninová torta bola len taká ovocná. Viac pre nás veľkých, deti o nej asi ani nevedeli. Presne si pamätám ako bol ten deň plný zhonu. Aj keď som to veľmi chcela inak, na „oslavu" sme sa len na chvíľu zastavili a kolotoč lietania a napĺňania neustávajúcich detských potrieb vzápätí pokračoval. Na druhý rok bola tvarohovo - šľahačková - a podľa očakávaní skončila rozbabraná malými ručičkami. No a čo, gauč už aj tak potreboval vytepovať. Na tretí mi vyšla tvrdá poleva a krtko, ktorého som nakreslila na ňu, mal trochu veľký zadok. Ale všetci boli taktní a tak sa nakoniec aj tá zjedla. Vlaňajšia už bola podľa objednávky. Spoločnú tortu pre chlapca a dievča, to chce poriadne porozmýšľať nad motívom. Deti mi pomohli - „hradovú nám urob". Na vežičky pomohli zmrzlinové kornútky, brána bola z piškót, okienka z čokoládových cereálií, dvojposchodová. Jedli sme ju tri dni.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz som urobila tortu podľa seba. Prepla som sa do módu „mama a gazdiná" a tancovala niekoľko hodín v kuchyni. Úplne sentimentálne som si vracala prvé kroky, slová, pamätné hračky, prvé rozbité kolená. Predstavila som si drobcov nahlas odfukujúcich v postieľkach aj divoko sa naháňajúcich v bojovom zápale. A pri tom som miešala cesto, šľahala penu, roztápala polevu.

Z narodeninových rituálov, ktoré sa nemenia, už máme väčšinu za sebou. Ráno sme zmerali, ako malí za ten rok narástli a zvážili sme ich. Už včera sme sa spolu odfotili a jeden obrázok sme urobili aj pred knižnicou - ako každý rok na rovnakom mieste. Raz všetky tie fotky poskladám vedľa seba, malé veľké zmeny, rok po roku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Torta je hotová, chladne, vyzdobená písmenkami M a J, sviečky pripevnené. Čaká na najdôležitejších ľudí v rodine. Teraz už ostáva len sfúknuť plamienky a rozdať darčeky. Pred rokmi by to bol len obyčajný júnový deň. Deti všetko v živote menia. Ako dobre... :)

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu