reklama

Tak ako kedysi

„Krásna si teda chodila, kade chcela a každý deň keď bolo jedenásť hodín, drak sa vždy ticho privalil a hlavu jej položil na kolená. A smutno sa na ňu díval, až ho musela ľutovať."  Oči čítajú po česky a rýchlo v hlave prekladám do slovenčiny, aby malí lepšie rozumeli. Matúško na jednej mojej strane a Julinka na druhej. Veľkú hnedú knihu s krásne pevnou plátennou väzbou držím v rukách už koľký raz. Ale akosi mi až dnes došlo, že rovnako ako ja ju kedysi čítal môj otec. Takisto v duchu prekladal a snažil sa rýchlo prebehnúť stránky bez obrázkov a pomalšie čítať tie, kde sme sa aj my so sestrou mali na čo dívať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 

Obrázok blogu

Tú knihu vydali v roku 1955. Stála vtedy 38 Kčs a dostala ju pod stromček moja mamka. České pohádky, výbor z českých pohádek. Vzadu pod tirážou je ceruzkou rukou napísané hranaté a kľukaté „H" - jej podpis. To ona kedysi časť obrázkov dokrášlila pastelkami. Keď vyrástla a vydala sa a narodili sa jej deti, knihu vybrala z knižnice a dala nám. Rozprávky v nej sú dlhé a písané zvláštnym jazykom. Rozdelené do štyroch veľkých celkov - O statočných a dobrých hrdinoch, Chybami sa človek učí, Múdrosť nie sú žiadne čary, Kde bolo - tam bolo. Môj otec si ju brával po obede alebo pred spaním. Väčšinou si ľahol. My so sestrou k nemu a počúvali sme. A teraz tie staré rozprávky počúvajú moje deti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Väzbu sme už museli trochu zalepiť. Niektoré stránky sú zohnuté a obal sa dávno stratil. Ale stále je krásna. „Milým čtenářům knihy - dětem i dospělým! Napište nám, jak se vám tato kniha líbila... naše adresa..." Takýto odsek som našla celkom na konci. Napísala by som. Rada by som napísala: „Páči sa nám, veľmi sa nám páči! Páči sa nám čítaná hlasom tatka, ktorý si našiel chvíľku. Aj hlasom mamky, keď hrá každú postavu iným tónom. Páčia sa nám obrázky, príbehy zvieratiek aj múdrych hrdinov. Páčia sa nám aj ježibaby a draci."

 Už tri generácie detí si z nej čítajú rozprávky a ostávajú očarené atmosférou stránok. A určite ju budeme ďalej opatrovať :)  

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu