reklama

V gumákoch

Keď som bola malá, neznášala som ich. Boli mi vždy veľké, nedržali na nohách, mali hnusnú farbu. Bola mi v nich zima na nohy. A ešte neviem akým činom do nich aj premokalo. Navyše som si vždy vravela - načo ich vlastne mám, keď do mlák ma naši aj tak nikdy nepustia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Medzi prvými zdedenými topánkami od detí priateliek sa pred pár rokmi objavili aj gumáky. Až som si obdivne vzdychla, keď som ich zbadala. Koľká zmena od mojich detských čias! Dievčenské boli s jahôdkami. Chlapčenské s lodným kormidlom. Na našom sídlisku sú také super krivé chodníky... V nich vznikajú výborné mláky. Dlhé! Hlboké! Nevedela som sa dočkať dažďa.

Napršalo. Počkali sme, kým prestanú posledné kvapky. Vybrali sme teplé nohavice, dali na ne ďalšie ponožky, poriadne to všetko pozastrkovali - natiahli gumáky - a poďho! „Maminka, a do tejto môžeme? A aj do tejto?" No jasné! Smelo! Stála som nad vyrehotanými drobcami hľadala a navigovala - aha, tamtá je skvelá! Poďte! A táto! Aká je obrovská! Najlepšie mláky boli za obchodom a na parkovisku. A jedna pred pieskoviskom dokonca taká, že v nej gumáka zostala prilepená o blato na spodku, krásne tam čvachtala a len tak tak, že do nej nezatieklo. Mrzelo ma iba, že moje topánky síce nepremokali, ale do mlák sa v nich nedalo, boli nízke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale poslúchala som. A Ježiško mi na ďalšie Vianoce gumáky priniesol. Aj s dáždnikom. Sú zelené s kvetmi jarnej lúky. Veselé, vysoké, nezateká do nich. Nosím ich vo zvláštne dni.

Lebo teraz mlákujeme traja. Aj včera sme. Po ceste do škôlky pomaly, aby sa malí príliš nezamočili, cestou domov už aj so skokmi. Nech žijú gumáky! Mláky sú super! Myslím si, že z nášho botníka sa asi už nestratia :)

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu