reklama

Mama, dcéra a tabletky

Čakala som pred dverami ženskej lekárky. Nikdy to nie je celkom príjemné, ale občas treba. Okrem mňa tam bola ešte sympatická štyridsiatnička a tínedžerka, jej dcéra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (137)

Mladej bolo dlho. Listovala si reklamnými letákmi, vážila sa na erárnej váhe, chodila po chodbe. Jej mama trpezlivo čakala. Po chvíli si k nej dievčina prisadla. Nedalo sa nepočuť, o čom sa rozprávajú. Začali sa zhovárať o tabletkách - antikoncepčných tabletkách. Vyberali ich spolu. Rozprávali o tom, na čo sú dobré, či sú lepšie ako náplasti, čo je teliesko. Hovorili vecne, hodnotili. Dcéra sa väčšinou pýtala, mama odpovedala, čo vedela. A niečo si nechávali aj na lekárku: „Vidíš, na toto sa tiež potrebujeme spýtať."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyzeralo to, že si čítam, ale nevedela som sa sústrediť. Moje myšlienky patrili plne tým dvom. Mama a dcéra. Dcéra vo veku, keď dievčatá rodičom skôr uhýbajú a vzťahy, lásky aj sex riešia s kamarátkami. Mamy zas v takýchto chvíľach väčšinou mentorujú a snažia sa deti ochrániť - a tak sa tvária, že sex neexistuje, alebo by aspoň pre ich dievčatá ešte rozhodne existovať nemal. Tie dve pre mňa boli ako zjavenie. Hovorili spolu o tých najsúkromnejších veciach, úplne dôverne. Pomyslela som si - raz by som so svojou dcérou chcela mať taký vzťah. Aby sa neostýchala spýtať sa ma na citlivé veci. A želám si, aby som ja sama bola schopná citlivo aj reagovať a rozumieť jej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„A čo urobíš, keď nám Julinka v pätnástich povie, že chce, aby sme jej kúpili antikoncepciu?", spýtal sa ma môj pragmatický muž, keď som mu o tom rozprávala. No veru, neviem. Predsa len... trochu skoro by to bolo... Mám ešte pár rokov na to, všetko si dobre premyslieť. Len verím, že za ten čas nezabudnem ako ma zaujalo stretnutie s mamou a dcérou v čakárni pred ženskou ambulanciou.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu