reklama

Makovec

Úplné drobnosti niekedy vracajú spomienky. Na ľudí, po ktorých ostal pocit, cnenie a nostalgia. Túto babičku mi vrátila obyčajná škatuľa v obchode - koláč v prášku, aký si inokedy nevšimnem. Pečiem naozajstné, nepráškové. Bolo na ňom napísané - Makovec. Makovec piekla práve tá babička. Bol vždy skvelý, iný, než obvyklé makovníky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Piekla ho často, patril u nej k nedeli. Jedli sme ho nakrájaný na malé kúsky v stiesnenej kuchyni, kam sa jej dvojmetrový vnuk, môj vtedajší priateľ, poriadne nevošiel. Linka, starý šijací stroj a stôl s dvoma stoličkami. Na stole mi voňal poctivý turek. Po prvý raz som sa do makovca silila. Nemám rada mak. No v tom babičkinom koláči mi - chutil. V kuchyni sme sedávali často, bolo tam vždy teplo. Všade inde u nej ma oziabalo. V predsieni ťahalo od podlahy a v obývačko - spálni od balkóna, nikdy poriadne netesnil. Nad posteľou mala spoločný obrázok vnukov - dospelých večných chlapcov. Pri zvýšenom lôžku, nech sa doň lepšie líha, vyvedený zvonček od dverí a reproduktor od televízora.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Maličká, trochu zhrbená, siahala mi sotva po prsia. Hoci bola „slabá na nohy", chodievala celé kilometre do kopca na chatku so záhradkou, ktorú si v päťdesiatke vybudovali s manželom. Tam sa vždy rozspomínala. Na mladosť na Sudetoch, kde vyrastala. A vyučila sa za šičku. A potom keď prišla do veľkého českého cudzieho mesta sa jej to zišlo. Bola stelesnená skromnosť. Každá drobnosť, ktorú sme jej doniesli, ju dojímala a chcela nám ju vrátiť. Jeden darček však opatrovala - album s fotkami svojho vnuka a mňa. Pre ňu bol viac ako vec.

Ostal mi po nej hrnček. A recept na makovec. Keď ešte žila, párkrát som ho piekla. Nikdy sa poriadne nepodaril. Ten práškový, zo škatule, by možno aj vyšiel. Ale to by som jej neurobila. Možno sa na mňa niekedy zhora pozerá - a myslím si, že to by sa jej nepáčilo rovnako, ako mne...

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu